kalau rasa menarik like,tiada paksaan

sapa yang sudi ikut la

Sabtu, 11 April 2009


salam semua....

pada hari yang cerah dan bercahaya nie ana nk ceritakan sikit pengalaman ana pi ke kursus birotatanegara.kursus tersebut bertempat di negeri ana kat kedah iaitu kat kem bina negara langkawi...


kem ni disertai mahasiswa dari universiti darul iman dan universiti malaysia terengganu.seramai 80 orang...masa kami pergi tolak sama sekali dengan umt,almaklumlah dekat.kami tolak dari terengganu lebih kurang pukul 10 malam dan sampai kat jeti kuala perlis lebih kurang pukul 6 pagi.


masa kat jeti plak,kami tunggu sampai pukul 10 pg,baru la boleh naik feri.sampai kat jeti pulau Langkawi pukul 11.lpas tue tolak pi tempat kursus stngh jam mcm 2 laa.sampai kat sana macam nak tido jer.yer la penat perjalan dah ambil masa sehari dah tue.kat kem tue sumer benda kene wat sendiri bekas makanan basuh sendiri.termasuk sekali dengan fasilitator kena basuh sendiri jugak kalau tak adil la kalau pserta jer yang buat ....best laa..


masa mula mula tue sumer orang mcam malu2 jer,biasa ler tue sumer tak kenal lagi.yang satu u pun tak kenal apatah lagi kawan dari u lain.kami dibahagikan pada enam kumpulan.setiap kumpulan ader 12orang.ana kumpulan yang keenam.semua dibahagikan kepada asrama masing.ana tinggal kat asrama pulau duyung.tak payah pi pulau duyung duduk kat kem pun dah sampai.


ingat lagi ana punya bilik kena ceroboh dengan sekumpulan kera.wah ribut satu bilik satu maklumlah kera 2 ambik sumer makanan dalam bilik 2.masa program tue sumer orang disuruh membiasakan diri untuk bercakap kat depan. masa tue macam style ada yang tak terkeluar suaranya pun ada .yang terlebih semangat pun ada wah,memang best la.bila ana balik dari kem macam ada semanagat baru.


apa pun nk pergi lagi klu ada peluang tuk pi kem tue..

Tiada ulasan:

Catat Komen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...