kalau rasa menarik like,tiada paksaan

sapa yang sudi ikut la

Jumaat, 11 Mac 2011

Takkan nak tunggu musibah kena kat hang baru nak sedaq...!!

assalamualaikum dan salam senyuman cinta kepada semua pen"follow" blog ,wahh..(bukan menguap)..sudah agak lama tidak mengupdate blog..perlu amik masa yang lama untuk renovate semula apa yang patot kerosakan dan kelemahan (bunyi cam nak memperbaik umah aja). apa kabar iman sahabat2 semua saya harapkan,iman sahabat semua dalam keadaan stabil dan meningkat tak mau turun turun ya!!...(pesan kat diri sendiri juga).kebelakangan ini,pemulis sibuk(konon la) dengan macam macam perkara itu yang x dan(sempat) nak update blog tue..apapown hari ini dengan iltizam yang tinggi dan jitu.jari jemari menari diatas keypad laptop yang baru di format(banyak virus da).ok lupakan celoteh2 yang tak berapa nak lawak nie.......!! dah nak masuk entry sebenaq dah ni..

"takkan nak tunggu musibah kena kat hang baru nak sedaq kot..!!

latest news:tsunami melanda jepun pada 11/03/2011.semua orang terkejut,sedih,gelisah atau mungkin ada yang gembira ,itu orang yang tak cakna dengan berita dunia la tue.(sedaq la)hidup biar bermasyarakat.malas la nak berleter banyak sangat cuba ampa tengok video nih sumber dari BERITA HARIAN ONLINE.




video





.."dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri ,maka kami perintahkan kepada orang hidup mewah di negeri itu(agar menaati Allah) tetapi bila mereka melakukan kedurhakkan didalam negeri itu maka sepantasnya berlakulah terhadapnya perkataan hukuman kami kemudian kami binasakan sama sekali negeri itu".. surah al isra' ayat ke -16.

apa yang hendak disimpulkan berdasarkan ayat diatas Taatlah kepada ALLAH pencipta alam ini ,janganlah kita semua dok wat onar diatas muka bumi yang Dia wat tuk kita beribadah kepada ..bukan kita suka suki dok wat tak tentu hala..buat berbaik berpada pada buat jahat jangn sekali..hidup dunia hanya sat ja(seketika sahaja)jadi kita tak tahu bila ajal kita tidak semestinya ajal itu datang awal pada orang yang sakit sakit teruk sahaja..tapi orang yang sihat walaafiat ni..akan ditark nyawa tak kira lah dimana jua kita berada ,apapun berdoalah semoga kita mati dalam keadaan husnul khotimah.

ada lagi nih nak tambah,nak bagi sedaq bagi orang orang yang dikatakan banyak duit nie ,ampa toksah lah dok berlagak sangat,duit ampa tak kemana pon,takleh nak bawak masuk kubur,ALLAH LAGI KAYA ampa semua,jadilah harta ampa tue cer bagi kat orang orang yang tak berapa nak bernasib baik,tak berkurang aih duit ampa,asanya lagi bertambah ada la.cer ampa try..bukan tue aja..lagi bertambah la catatan untuk malaikat raqib yang sebelah kanan kita.(ingat malaikat tue sokmo dok ngan kita..)!!

Ingatlah sahabat2 nak ditekankan disini lagi..."dari ALLAH kita datang,dan kepada ALLAH kita kembali."...

..jangan ampa dok pikiaq ampa muda bleh hidup lama ag..
come on la..ampa pakat ambik dan renung2kanlah sendiri..tak tau nak ceghita(cerita) camna dah.semua pakat pakat dah besaq,boleh bezakan antara yang baik dan buruk.

*p/s = kata kata cerdik entry kali ini..<<< dapat berita..siasat dulu..kaji dulu..baru bertindak ok.?

selamat......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...